OBS De Driekleur gaat op avontuur

Van Wilhelmina naar Avonturier

OBS De Driekleur heeft nu twee locaties; Dalton en Wilhelmina. Elke locatie heeft zijn eigen onderwijsvorm. Op de locatie Dalton draait het om zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en samenwerken. Op locatie Wilhelmina staan uitdagende thema’s centraal. Kinderen leren hier onderzoeken, ondernemen en ontdekken. Daar hoort ook een nieuwe naam bij. De naam Avonturier past veel beter bij deze tijd en de wijze waarop kinderen hier les krijgen.

Nieuwe locatie in september

Met de komst van Montessorionderwijs zijn we naast de Avonturier en Dalton klaar voor de toekomst. In Naaldwijk en Monster bestaat al Montessorionderwijs, maar dit ontbreekt nog in ’s Gravenzande, daarom hebben we besloten om uit te breiden. Montessori leert kinderen het zelf te doen. In nauwe samenwerking met Kinderopvang Okidoki starten we na de zomervakantie aan de Koningin Julianaweg een peuter-kleutergroep. De komende jaren willen we stap voor stap het Montessori-onderwijs laten groeien naar een aanbod voor kinderen tot 13 jaar.

OBS De Driekleur heeft straks drie locaties. Zo valt er binnen het openbaar onderwijs, echt te kiezen uit drie kleuren of drie smaken. De onthulling van het logo gaan we binnenkort samen met de kinderen feestelijk vieren.

Meer informatie volgt binnenkort op OBS de Driekleur Montessori

PEUTERVOORSTELLING
29 feb 2024 -  Jaaa....rennen en kom gezellig op vrijdag 15 maart naar onze jaarlijkse peutervoorstelling:

Maximiliaan Modderman viert een feestje!

Iedereen is welkom en wil je ook gelijk de school zien en genieten van ons daltononderwijs?

De deur staat open en je kunt gelijk "koffie en limonade drinken met de juf".

Vertel het voort......

Ochtendvoorstelling start om 10.00u

Middagvoorstelling start om 13.00u

Preview foto
OBS de Driekleur gaat op avontuur
25 mrt 2022 -  Wij zetten een nieuwe koers uit. En hoe! We hebben de mouwen opgestroopt en het onderwijs in ’s Gravenzande goed onder de loep genomen. Het is nu tijd voor het bekend maken van onze vernieuwingen op onze locaties met een nieuwe naam, een nieuwe locatie én een nieuw logo.

Preview foto
Groep 8 vertelt het verhaal van onze Dalton!
03 feb 2021 -  Klik op onderstaande link en kijk hoe groep 8 (de groep van vorig schooljaar) het verhaal van onze Dalton vertelt!

Bekijk op Facebook!